خانه‌ی سبز

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قانون حمل خودرو با جرثقیل یکی از قوانینی است که تحت شرایط خاصی اجرا و اعمال می‌شود. البته راهنمایی و رانندگی همواره سعی دارد تا از این قانون کمتر و محدود‌تر استفاده کند، اما در هر صورت گاهی مجبور است رانندگان سهل‌انگار و بی‌توجه را با این اهرم مجازات کند تا در آینده خطای مشابهی را مرتکب نشوند. از آن جایی که  مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ سخت و وقت گیر است، حمل خودرو با جرثقیل شاید یکی از بدترین اتفاقاتی باشد که یک راننده تجربه می‌کند. حمل خودرو با جرثقیل برای راننده‌ای که از همه جا بی‌خبر است، استرس چند برابری دارد؛ زیرا در ابتدای امر مالک خودرو تصور می‌کند که خودرو سرقت شده است؛ وقتی مالک خودرو یا راننده خودرو به محل پارک خودرو باز می‌گردد تا آن را روشن کند و حرکت دهد و به زندگی و مشغله خود برسد، اما ناگهان با جای خالی خودروی خود روبه رو می‌شود، صرف نظر از موضوع سرقت که امیدواریم برای هیچ کسی پیش نیاید، موضوع حمل خودرو با جرثقیل برای او مطرح است. در  چنین تجربه‌ای قاعدتا برای هیچ راننده و مالک خودرویی خوشایند نیست. اما اگر این اتفاق ناخوشایند برای شما هم افتاده تا انتهای مطلب بامن همراه باشید.

 

قانون حمل خودرو با جرثقیل چه زمانی اجرا می‌شود؟

احتمالا این سوال را می‌پرسید که چه زمانی افسر راهنمایی و رانندگی می‌تواند خودروی شما را به پارکینگ منتقل کند؟ ما اینجا هستیم که برای شما همه چیز را شرح دهیم؛ زمانی خودروی شما به پارکینگ منتقل می‌شود که شما قانون را نقض کرده باشید و قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی نگرفته باشید. در عادی‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین حالتِ ممکن، اگر در زیر تابلو توقف ممنوعی که علامت حمل با جرثقیل هم مکمل آن شده است یا در پیاده‌رو یا در ایستگاه تاکسی، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه عمومی پارک کرده باشید، قانون حمل خودرو با جرثقیل برای شما اعمال می‌شود. در کنار توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ، جریمه هم می‌شوید و باید جریمه هم پرداخت کنید. برای ترخیص خودرو از پارکینگ باید مالک خودرو همراه با مدارک لازم جهت ترخیص خودرو توقیفی به پارکینگ مربوطه مراجعه کند.

همچنین اگر درست و اصولی در جاده‌های درون شهری و برون شهری رانندگی نکنید، انحراف بیجا و بی مورد داشته باشید، سرعت بالا و غیر مجاز داشته باشید، از داروهای روان گردان و مشروبات الکلی استفاده کرده باشید و به طور کلی در هنگام رانندگی کردن در جاده های درون شهری و برون شهری، جان سایر رانندگان را به خطر بیندازید، نه تنها جریمه می‌شوید، بلکه خودروی شما به پارکینگ منتقل می‌شود و نمره منفی در کارنامه و سابقه رانندگی شما نیز درج می‌شود.

 

جرایمی که خودروی شما را به پارکینگ منتقل می‌کنند

 در صورتی که شما خودروی خود را در یکی از شرایط زیر پارک کرده باشید، هم جریمه می‌شوید و هم قانون حمل خودرو با جرثقیل برای شما اعمال می‌شود:

  • پیاده‌رو و محل‌های عبور عابر پیاده
  • روبروی ورودی خیابان، جاده و یا کوچه
  • روبروی پارکینگ ساختمان‌ها
  • داخل تقاطع
  • در فاصله ۱۵ متری میدان یا تقاطع یا سه‌راه‌ها یا تقاطع راه آهن
  • در فاصله ۱۵ متری شیرهای آب آتش نشانی و شیرهای آب نصب شده در راه‌ها
  • در فاصله ۱۵ متری اطراف چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و یا محل هایی که توقف وسایل نقلیه مانع دید علائم راهنمایی و رانندگی شود
  • از ابتدا تا انتهای پیچ‌ها
  • در فاصله ۱۵ متری ورودی یا خروجی مراکز آتش‌نشانی، پلیس و بیمارستان‌ها و فوریت‌های پزشکی
  • دوبله پارک کردن
  • روی پل‌ها و درون تونل‌ها و معابر در ارتفاع
  • در خیابان‌هایی که پیاده‌رو آن قابل عبور نبوده و عابران مجبور شوند از مسیر خیابان عبور کنند
  • در ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی و حریم آنها
  • در محل‌هایی که علائم راهنمایی و رانندگی مانند تابلوهای توقف ممنوع و یا ایستادن ممنوع و یا خط کشی های شطرنجی در سطح تقاطع و یا معابر دلالت بر ممنوعیت توقف دارند
  • مقابل دستگاه توقف‌سنج (پارکومتر) بدون رزرو و پرداخت هزینه

 

چه زمانی می‌توانید جلوی حمل خودرو با جرثقیل را بگیرید؟

بسیاری می‌گویند که افسر راهنمایی و رانندگی حق حمل خودرو با جرثقیل را در حضور مالک ندارد؛ باید بدانید که این قاعده و قانون تنها در شرایطی درست است که خودرو زیر تابلوی حمل با جرثقیل پارک شده باشد و مالک خودرو به موقع به محل برسد و تمام مدارکی را که نشان دهد خودرو متعلق به اوست، همراه داشته باشد؛ در این صورت پلیس تنها مکلف به صدور برگ جریمه است و حقی برای انتقال خودرو به پارکینگ ندارد.  به عبارت دیگر اگر کارت خودرو به نام فرد نباشد و مالکیت خودرو برای پلیس احراز نشود، حمل خودرو با جرثقیل بلامانع است. همچنین در تخلفاتی نظیر مست بودن، نداشتن گواهینامه و … توقیف خودرو حتی با وجود مالک خودرو باز هم بلامانع است.

پس از حمل خودرو با جرثقیل باید چه کار کرد؟

زمانی که خودروی شما به هر دلیل به پارکینگ منتقل می‌شود، پیامکی دریافت می‌کنید با این مضمون که "مالک محترم، وسیله نقلیه به شماره پلاک ایران ... توسط پلیس به پارکینگ منتقل شد." برای اینکه بتوانید از محل دقیق خودرو مطلع شوید، پس از گذشت یک ساعت اطلاعات عددی پلاک خودرو خود را بدون درج حروف و کلمه «ایران» به سامانه پیامک ۳۰۰۰۵۳۵۳ ارسال کنید تا به شما اعلام شود که خودرو به کدام پارکینگ منتقل شده است. حتی می توانید با 110 نیز تماس بگیرید و اطلاعات خودروی خود را به اپراتور بدهید و از آن‌ها کمک بخواهید.

  • setare tajalli
  • ۰
  • ۰

زندگی شاد و شاد زندگی کردن همیشه دغدغه و هدف همه‌ی افراد است. اما چه چیزی باعث می‌شود که شما شاد زندگی کنید و چه چیزی باعث می شود که شاد نباشید؟

پیش از هر چیز اگر متاهل هستید و یا در رابط‌ی عاشقانه‌ای به سر می‌برید پیشنهاد می‌کنم حتما مطلب «۱۰ اشتباه بزرگ در زندگی زناشویی» را بخوانید. زیرا که اگر در رابطه‌ی خود احساس شادی و خوشحالی نداشته باشید، داشت یک زندگی شاد هم برای شما سخت خواهد بود.

همه چیز به خود شما بستگی دارد. مغز انسان قابلیت‌های عجیبی دارد. می‌تواند بدون آن که متوجه شوید شما را شاد کند و بدون آن که متوجه شوید در کسری از ثانیه شما را غمگین کند. راهکار ما برای شاد زیستن پیش از هر چیز این است که کنترل مغز خودتان را به دست بگیرید. همیشه یک موضوعی وجود دارد که باعث شود شادی شما کمرنگ شود، ‌موضوعی وجود دارد که شما را در عین خوشحالی و خوشبختی غمگین کند. پس در واقع همه‌ی این‌ها بهانه است. بهانه‌هایی باور کردنی از سوی ذهن شما. من دراین مطلب سعی دارم راهکارهایی را با شما درمیان بگذارم که یک زندگی شاد را تجربه کنید.

 

۱- متعهد باشید

منظور از تعهد تنها تعهد در روابط عاطفی نیست. فرقی نمی‌کند که این تعهد به شخص است، به  کار و یا هدف، مهم این است که به همه‌ی آن‌ها متعهد باشید. اگر برای خود هدفی را تعیین کرده‌اید، نسبت به دستیابی به آن متعهد باشید. این کار باعث می‌شود که آرامش خاطر بیشتری داشته باشید و استرس را از خودتان دور نگهدارید. اگر کاری به شما محول شده است نسبت به انجام آن متعهد باشید، این کار باعث می‌شود که استرس‌های بعدی برای به تعویق افتادن آن کار را از خود و زندگی‌تان دور کنید.

اگر در رابطه‌ی عاشقانه‌ای هستید و یا متاهل هستید به شریک زندگی و عاطفی خود متهعد باشید، کسانی که به شریک عشقی خود متعهد نیستند همیشه در معرض استرس و اضطراب ناشی از فاش شدن رازشان هستند در صورتی که افرادی که به زندگی و شریک عاطفی‌شان وفادارند معمولا زندگی آرام و بی دردسر تری را تجربه می‌کنند.

 

۲- سپاسگزار باشید

سپاسگزاری می‌تواند منجر به احساس بهتری در شما بشود. هر روز به جای این که به نداشته‌هایتان فکر کنید چند دقیقه‌ی را به داشته‌هایتان فکر کنید و از بابت آن‌ها سپاسگذار باشید. حتی در احادیث اسلامی و دینی هم این مسئله را داریم که شکرگذاری موجب افزایش نعمت می‌شود. سعی کنید از دیگران بابت کارهای کوچکی که برای شما انجام می‌دهند قدردان باشید. با این کار، اشتیاق و حس خوبی نسبت به زندگی پیدا می‌کنید.

 

۳- جشن بگیرید

از کنار موفقیت‌های کوچک خود بی تفاوت عبور نکنید. هر موفقیت کوچکی که در زندگی‌تان پیش می‌آید را جشن بگیرید. لازم نیست یک جشن بزرگ تدارک ببینید، همین که خودتان را به صرف یک چای، شام، گالری گردی وچیزهای کوچک شبیه به این دعوت کنید کافیست. این کار باعث می‌شود که موفقیت‌های کوچکتان هم به چشمتان بیاید و همان موفقیت کوچک به شما انرژی خلق یک موفقیت بزرگ‌تر را بدهد.

 

۴-  بین کار و زندگی‌تان تعادل ایجاد کنید

کار بخش مهمی از زندگی همه‌ی ما است. کار کردن زمان زیادی از روز ما را به خود اختصاص می‌هد. اما به این فکر کرده‌اید که آیا کار می‌کنید که زندگی کنید یا زندگی می‌کنید کار کنید؟ برای داشتن یک زندگی شاد باید یاد بگیرید که علایق و سرگرمی‌های خودتان را جدی بگیرید. از کنار آن‌ها سرسری رد نشوید و سرگرمی‌هایی را که دوست دارید انجام بدهید. برخی می‌گویند ما نمی‌دانیم چه کاری خوشحال‌ترمان می‌کند و یا سرگرمی مورد علاقه‌مان چیست؟ در این جا باید بگویم حتما وقتی را پیدا کنید و فکر کنید که انجام دادن چه کاری شما را خوشحال می‌کند؟ اگر هنوز و همچنان از علایق خود خبر ندارید «۶ راهی که به شما کمک می‌کند علایق خود را بهتر بشناسید» را بخوانید.

 

۵- خلاق باشید

شاید برخی بر این حرف خرده بگیرند که معمولا افراد هنرمند افراد افسرده‌ای هستند، اما باید بگوییم که روانشناسی نشان داده خلق یک اثر باعث احساس رضایت درونی در فرد می‌شد. لازم نیست از همین الان سعی کنید که یک اثر هنری بی‌نظیر خلق کنید، می‌توانید در همان چیزی که آن را بلد هستید خلاقیت به خرج دهید،‌ اگر موسیقی می‌نوازید سعی کنید خلاقیت را وارد موسیقی‌تان کنید، اگر نقاشی می‌کشید سعی کنید به شکلی خلاقانه نقاشی بکشید، اگر آشپز خوبی هستید سعی کنید یک غذای روتین و عادی درست نکنید و ... این کار حس خوب و لذت‌بخشی را وارد زندگی‌تان می‌کند.

 

۶- کاری را که دوست دارید انجام بدهید

کار، زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. اگر فقط با این دید به کارخود نگاه کنید که در آخر ماه حقوقی برای مخارج خانه داشته باشید، فکر نمی‌کنید که این همه زمان خود را به بطالت می‌گذرانید؟ سعی کنید کاری را برای خود انتخاب کنید که از انجام آن احساس لذت و آرامش می‌کنید، کار فقط نباید برای رفع نیاز مادی شما باشد، کار شما باید باعث پرورش روح و شخصیت شما بشود.

اگر کارتان را دوست ندارید، کارتان را عوض کنید و یا آن را به شکلی تغییر دهید که مورد علاقه‌تان باشد. اگر محیط کارتان را دوست ندارید می‌توانید با تغییرات کوچک و بی‌هزینه‌ای، محیط و میز کارتان را تبدیل به مکانی دلچسب برای انجام کارهایتان کنید.

 

 

سخن آخر

من سعی کردم دراین مطلب کوتاه چند نکته‌ی مهم برای داشتن یک زندگی شاد را با شما در میان بگذارم. اما همان طور که گفته شد شادی امری درونی است و از ذهن شما نشات می‌گیرد. پس قبل از هر چیز برای شادی و شاد زندگی کردن، ذهن خود را در دست بگیرید.

در انتها از شما دعوت می‌کنم مطلب «با این ترفند ها خوش سلیقه باشید» را نیز بخوانید.

 

  • setare tajalli
  • ۰
  • ۰

گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن یکی از مشکلات شایع خودروهای ایرانی است. به هر حال نمی‌توانیم انکار کنیم که خودروهای ساخت داخل هنوز به استاندارد‌های جهانی نرسیده‌اند، حتی اگر مدیران و مسئولان شرکت‌های خودرو‌ساز داخلی ادعاهای مختلفی داشته باشند، آنچه که مشخص می‌کند کیفیت خودروسازی کشور در چه حد و اندازه‌ای است، عملکرد خودروها در زمان کاربری است. هیچ راننده‌ای در ایران نمی‌تواند انکار کند که حداقل و در خوش‌بینانه ترین حالت ممکن یک بار با مشکل گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن روبه رو نشده است. منظور از گاز خوردن این است که دور موتور نوسان داد و بالا و پایین می‌شود. دلایل گاز خوردن خودرو بسیار متنوع است. با این حال امروز می‌خواهیم این مشکل را در هنگام کلاچ گرفتن بررسی کنیم. کاری نداریم که چرا خودروهای ایرانی این‌گونه هستند، درباره این صحبت می‌کنیم که چطور می‌توانیم این مشکل را شناسایی و رفع کنیم.

 

دلیل گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن چیست؟

گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن می‌تواند معلول علت‌های مختلفی باشد. دلایل متنوعی برای این اختلال مطرح هستند. معمولا در ابتدای امر، هر راننده‌ای تلاش می‌کند که خودش مشکل را شناسایی و رفع کند و در صورتی که به هر دلیل موفق نشد، سراغ تعمیرکار و مکانیک می‌رود. اولین کاری که برای حل گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن انجام می‌شود، معمولا تعویض قطعه موتور یا همان موتور پله‌ای است. این تعویض گاهی موثر است و مشکل را حل می‌کند و گاهی نیز بی فایده است و تاثیری در رفع این اختلال ندارد.

همچنین بخوانید 6 اصل مهم که در خرید خودرو دست دوم نباید فراموش کنید

 

دلایل اصلی و ثابت شده گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن

 تجربه نشان داده است که در هر خودروی انژکتوری به چند دلیل عمده با مشکل گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن مواجه می‌شود:

  1. هوا کشیدن موتور خودرو از قسمت منیفولد
  2. درست عمل نکردن دریچه گاز
  3. اختلال در کار سنسورها

 

نقش استپر موتور در گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن

استپر موتور شیر برقی است که بر روی دریچه گاز بسته می‌شود. این قطعه در مشکل گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن نقش مهمی دارد و می‌تواند مقصر اصلی باشد. کامپیوتر ماشین یا همان  ECU  به استپر موتور فرمان باز شدن یا بسته شدن می‌دهد تا مسیر هوا باز و بسته شود. به این ترتیب هرگاه لازم باشد، هوای بیشتر و هرگاه که لازم نباشد، هوای کمتر وارد موتور می‌شود. در واقع استپر موتور به فرمان کامپیوتر ماشین میزان هوا را تنظیم می‌کند و باعث می‌شود که دور موتور به ایده‌آل‌ترین عدد خود برسد. این عدد تقریبا ۸۵۰ دور در دقیقه برای خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ است و در خودروهای ال ۹۰ و پژو ۲۰۶ عدد ۷۵۰ است.

معمولی‌ترین کاری که برای رفع مشکل گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن انجام می‌شود این است که عملکرد استپر موتور تست شود. برای این کار باید دست خود را روی ورودی دریچه گاز بگذارید. در صورتی که خودرو خاموش شد، استپر سالم است و در صورتی که خودرو روشن ماند استپر خراب است.

همچنین می توانید قطعه استپر را باز کنید و در حالی که سوکت استپر وصل است، انگشت شست خود را روی نوک استپر نگه دارید؛ سوئیچ را باز کنید؛ اگر استپر بدون مشکل باز و بسته شد، به این معنی است که این قطعه سالم است و باید به دنبال دلایل دیگر گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن بروید. اما توجه کنید که کمترین و کوچکترین گیر در قطعه استپر نشان می‌دهد که این قطعه خراب است.

 

خرابی سنسور دریچه گاز

این علت هم برای مشکل گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن متصور است. می‌دانید که سنسور دریچه گاز بر روی دریچه گاز و معمولا پایین استپر بسته می‌شود. وقتی سنسور دریچه گاز خراب باشد، زاویه دریچه گاز را اشتباه تشخیص می‌دهد و ماشین گاز می‌خورد. برای اینکه بفهمید آیا این قطعه مقصر مشکل گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن است یا نه باید آن را تست کنید. برای تست این قطعه وقتی خودرو در حال گاز خوردن است سوکت سنسور دریچه گاز را بکشید. در صورتی که خودرو از گاز خوردن افتاد و درست کار کرد، به این معنی است که سنسور دریچه گاز خراب است و باید تعویض شود.

 

هوا کشیدن دریچه گاز و منیفولد

برای اینکه تست کنید که دریچه گاز و منیفولد هوا می‌کشد یا نه به یک بطری کوچک نیاز دارید؛ یک بطری آب کوچک بردارید و دربِ بطری را یک سوراخ کوچک کنید. بطری را سمت دریچه گاز و منیفولد ببرید و با دقت تمام محل‌های اتصال را آب بریزید. هر قسمت که با ریختن آب باعث می‌شود خودرو رو به خاموشی رود، به این معنی است که در همان قسمت موتور هوا می‌کشد و مشکل دارد. اگر با اجرای تمام این ترفند‌ها همچنان مشکل گاز خوردن ماشین هنگام کلاچ گرفتن پابرجاست، احتمالا برنامه ECU خودروی شما بهم ریخته است.

برای حل مشکل بهم ریختگی ECU ماشین، حتما باید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا این قطعه با دستگاه‌های مخصوص تست شود. معمولا خودروهایی که ECU زیمنس دارند، با هر بار خرابی استپر نیاز به ریست دارند. در هر صورت تعمیرکار باید قطعه را بررسی کند و بر اساس مشکل موجود برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.

  • setare tajalli
  • ۰
  • ۰

 

داستان خوش سلیقگی داستان نا‌آشنایی نیست. همه ما این واژه و این شکل از رفتار را به خوبی می‌شناسیم و تا جایی که خودمان درست و منطقی بدانیم، آن را اجرا می‌کنیم و به آن عمل می‌کنیم. آنچه را که سلیقه می‌دانیم، در واقع نوع نگاه ما به محیط پیرامونمان است. سلیقه می‌تواند در هر موضوعی دخالت داشته باشد؛ در چیدمان منزل، در شکل لباس پوشیدن، در برنامه ریزی کردن، در سفر کردن، در نگهداری از کتاب و دفتر دوران مدرسه و حتی در شکل صحبت کردن و ... . بد نیست بدانید که خوش سلیقگی حتما نباید همراه با هزینه‌های زیاد و خرید کالاهای لوکس و گران‌قیمت باشد. اگر در عین سادگی بتوانید از هر آنچه که دارید، تعادلی چشم‌ نواز و دلنشین ایجاد کنید، به این معنی است که خوش سلیقه هستید. پس می‌توان این طور نتیجه گرفت که خوش سلیقگی در ایجاد تعادل بین هر آنچه که در اطراف ما است، هر آنچه که می‌پوشیم و هر چیزی که با آن زندگی می‌کنیم، ریشه دارد. فقط کافیست رازهای باسلیقگی را بلد باشید و آن‌ها را به کار بگیرید. در این بین نباید وجود تفاوت سلیقه را نادیده بگیریم که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح می‌دهیم.

 

 

خوش سلیقگی را انتخاب کنید

 

 

شما می‌توانید با مهارت‌ آموزی به سمت خوش سلیقگی حرکتی مثبت داشته باشید. برای این کار نیاز دارید که مطالعه کنید. مثلا کتابی درباره همنشینی رنگ‌ها و تاثیرپذیری رنگ‌ها از یکدیگر مطالعه کنید. چنین کتابی می‌تواند در اجرای یک سلیقه خوب در هر زمینه‌ای به شما کمک کند؛ در چیدمان منزل، در لباس پوشیدن، در اجرای کارهای هنری‌تان و ... . این تنها یک نمونه از انبوه کتاب‌هایی است که می‌توانید در این باره مطالعه کنید.

 

 

برای اینکه خوش سلیقه باشید و این پدیده اکتسابی را کسب کنید، باید الگو داشته باشید. برای مثلا دختری که سال‌ها در کنار مادری زندگی کرده است که همیشه به مرتب بودن منزل، مرتب بودن لباس، سالم بودن وسایل منزل و لوازم شخصی، تمیز بودن محیط اطراف و ... اهمیت می‌داده است، به طور ناخودآگاه سلیقه و انضباط را از او می‌آموزد و همه را در زندگی شخصی خود اجرا می‌کند، زیرا از کودکی الگویی مناسب داشته که مدام و پیوسته جلو چشمانش بوده و از او یاد گرفته است. در مقابل کودکی که این الگو را نداشته است، یا به سمت بی سلیقگی می‌‌رود و در همان سمت و مسیر باقی می‌ماند یا اینکه در یک لحظه متوجه می‌شود که شکل انجام کارهایش آن نظم و تعادلی که باید داشته باشد، ندارد و نهایتا تغییر رویه می‌دهد.

 

 

مواد لازم برای خوش سلیقگی

 

 

اجرای سلیقه ارتباط تنگاتنگی با دیدگاه ما درباره زندگی و احساس ما در رابطه با محیط دارد. همین تفاوت دیدگاها است که تفاوت سلیقه ایجاد می‌کند. نمی‌توانیم تاثیر فاکتورهای محیطی را در اجرای سلیقه بی‌تاثیر بدانیم. شخصیت افراد و افکار آنها با سلیقه آن‌ها ارتباط تنگاتنگ دارد. مثلا منزلی را تصور کنید که پر است از لوازم گوناگون و رنگارنگ که در قسمت‌های مختلفی قرار داده شده‌اند، چنین منزلی را بی تردید شخصیتی شلوغ و پر و جنب و جوش و عاشق رنگ چیده است و در مقابل منزلی که کاملا بر اساس پتانسیل موجود چیده شده باشد و هیچ چیز اضافی در آن وجود نداشته باشد، خلوت و دل باز باشد و به طور کلی خالی از هر نوع فاکتور اضافه باشد، توسط فردی منطقی و حسابگر چیده شده است. برای خوش سلیقگی تنها کافی است بهتر به محیط پیرامونمان نگاه کنیم. می‌توانیم از بسیاری از فاکتورهای محیطی الهام بگیریم و آن‌ها را اجرا کنیم. شاید در یک کلام کلی باید گفت خوش سلیقگی یعنی دقیقا بدانیم برای خوش سلیقگی چه کارهایی را نباید انجام بدهیم و چه کارهایی را باید انجام بدهیم.

 

 

 

 

 

خوش سلیقگی کجا خودش را خوب نشان می‌دهد؟

چیدمان منزل

نمی‌گوییم بروید یک خانه ایده آل و رویایی بخرید یا اجاره کنید و بعد لوکس‌ترین و گران‌ترین تجهیزات منزل را تهیه کنید تا در گروه افراد با‌سلیقه و خوش‌سلیقه جای بگیرید. هنر شما جایی خود را نشان می‌دهد که با حداقل امکانات، بهترین سلیقه را اجرا کنید. برای این کار باید پتانسیل محیط زندگی و لوازم زندگی خود را خوب تشخیص دهید. از هنر فنگ‌شویی کمک بگیرید و حتی با استفاده از ابزارهای کوچک مثل شمع‌های زیبا و گلدان‌های رنگی تغییرات بزرگ ایجاد کنید. مرتب بودن منزل بخش بزرگی از موضوع خوش سلیقگی در چیدمان منزل است. هر چیز را در جای مناسب خود قرار دهید. نظافت را در همه حال رعایت کنید و از همان لوازمی که دارید به خوبی مراقبت کنید و قدرشان را بدانید. با این ترفند‌ها پس از سال‌ها که به وسایل زندگی خود نگاه می‌کنید، باز هم ظرافت و تازگی را در آن‌ها خواهید دید.

 

 

لباس پوشیدن

حفظ تعادل در همه جا غوغا به پا می‌کند. وقتی می‌خواهید سلیقه خود را در لباس پوشیدن به رخ بکشید، باید اندام خود را به خوبی بشناسید و آن را وارسی کنید. رنگ پوست، چاقی و لاغری و اندازه قد مهمترین فاکتورهایی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. ممکن است اندام لاغری داشته باشید، اما درگیر چربی انباشته در قسمت شکم و پهلو باشید، یا کلا اندام چاقی داشته باشید، اما قد بلندی هم داشته باشید، یا چاق و کوتاه قد باشید و ... . برای هر کدام از این موقعیت‌ها باید لباس مناسب را انتخاب کنید. مدل لباس به نوع اندام شما بستگی دارد و رنگ لباس به رنگ پوستتان. صرفا برای اینکه لباسی به تازگی مد شده است و زیبا است، آن را برای خرید انتخاب نکنید، زیرا در این صورت احتمال اینکه اشتباه کنید و درگیر کج سلیقگی شوید، بسیار زیاد است. خوش سلیقگی در لباس پوشیدن زمانی خودش را نشان می‌دهد که شما با توجه به اندام شخصی‌تان لباس را انتخاب کنید و در جای مناسب از لباس مناسب استفاده کنید تا به این ترتیب خوش سلیقگی را به تمامی اجرا کرده باشید.

 

 

آشپزی کردن

  • ۰
  • ۰

تاثیرات منفی امواج موبایل بر بدن انسان به اندازه کافی اثبات شده است. اما با وجود این، این وسیله‌ی کوچک این قدر تمام زندگی ما را تحت‌الشعاع خود قرار داده که نمی‌توان استفاده از موبایل را کنار گذاشت و بدون آن زندگی کرد. حتی به فرض اینکه خودمان از موبایل استفاده نکنیم و به سال‌های بی موبایلی برگردیم، همسایه‌مان استفاده خواهد کرد و این امواج خواه و ناخواه در اطراف ما وجود دارند. اثرات منفی امواج گوشی های همراه به چشم دیده نمی‌شوند، اما همه افراد در تمام سنین را تحت تاثیر قرار می‌دهند. با این وجود بعضی از بررسی‌ها نشان داده است که زیان‌بار بودن این امواج برای کودکان و اطفال بیشتر و مخرب‌تر است. واقعیت این است که استفاده از تکنولوژی و زندگی کردن به روش مدرن، هزینه‌هایی را به سلامتی ما تحمیل می‌کند و انسان امروز ناگزیر از پذیرش این هزینه است. 


آسیب تشعشعات به اندام‌های داخلی و سلول‌ها

انرژی فرکانس رادیویی و امواج و تشعشعات موبایلی در گوشی‌های همراه به کمک آنتن منتشر می‌شوند. این مدل از انرژی نوعی پرتو غیر یون ساز است که بافت بدن انسان، در قسمتی که به آنتن نزدیک‌تر است، این انرژی را جذب می‌کند و از آن‌جا که این نیروها، با میدان وابسته به نیروی مغناطیسی در بدن ما تداخل دارند، سلول‌ها، بافت و اندام بدن انسان را از بین می‌برند. بررسی‌ها نشان داده است که بدن برای مقابله با این پرتوها از خود عکس‌العمل‌های جدی نشان می‌دهد که در نتیجه این عکس‌العمل‌ها غشای سلولی ضخیم تر می‌شود و این ضخامت باعث می‌شود که مواد غذایی موجود در رگ‌های خونی نتوانند به غشای سلولی برسند و به دنبال این اختلال مشکلاتی برای سلامتی انسان به وجود می‌آید.


آزمایش‌های انجام شده در مورد اثرات منفی امواج موبایل در بدن انسان چه می‌گویند؟

بدیهی است که اثرات منفی امواج موبایل در بدن انسان و عوارض خطرناک موبایل پس از انجام آزمایشات زیاد مشخص شده است. برای مثال روی یک خرگوش آزمایشی انجام داده‌اند؛ یک خرگوش را در کنار یک موبایل قرار دادند و همزمان تغذیه کاملی نیز به او می‌دادند.  پس از ۲ ماه خون و سلول‌های خرگوش را آزمایش کردند. آزمایشات نشان می‌داد که با ادامه روند آزمایش، خرگوش بیشتر از یک سال زنده نمی‌ماند. آزمایشات نشان داده است که وقتی فردی ۲ دقیقه با موبایل صحبت می‌کند، ساختار آنزیمی بزاق دهانش کلا تغییر می‌کند. به علاوه تاثیرات منفی روی خون و ادرار او ایجاد می‌شود. متاسفانه میدان‌های الکترومغناطیسی به ویژه آن‌هایی که در گستره فرکانس بدن هستند، عملکرد جذب مواد معدنی در بدن را تغییر می‌دهند و سرعت گسترش تومورها را بالا می‌برند.


عوارض تشعشعات تلفن همراه بر روی سلامتی

سنگ کلیه و آسیب جدی کلیه‌ها، افزایش سرطان، تراوش هموگلوبین سلول‌های خونی به درون جریان خون، ناراحتی‌های قلبی، تاثیرات سوء بر روی حافظه و بسیاری دیگر از مشکلات جدی را می‌توان به عنوان اثرات منفی امواج موبایل در بدن انسان نام برد.


راه‌هایی برای پیشگیری از اثرات منفی امواج موبایل در بدن انسان

·        سطح زمین را فراموش نکنید

سطح زمین سرشار از انرژی است. قدم زدن با پای برهنه روی آن منجر به تنظیم هورمون‌ها، افزایش ایمنی بدن و کاهش استرس می‌شود.

·        استفاده از دستگاه‌های محافظت در برابر امواج

امروزه دستگاه‌های مختلفی برای مقابله و خنثی کردن اثرات مخرب امواج بر بدن انسان توسط دانشمندان تولید شده‌اند. استفاده از آن‌ها می‌تواند اثرات منفی امواج موبایل در بدن انسان را کاهش دهد.

·        جداکردن لوازم الکترونیکی از برق

جدا کردن تلویزیون، ماشین لباسشویی، مایکروفر و سایر لوازم الکترونیکی هم منجر به صرفه جویی در مصرف برق می‌شود و هم محیط سالم‌تری را ایجاد می‌کند.

·        محافظت از اتاق خواب در مقابل امواج

هرگز در اتاق خواب خود لپ‌تاپ و تلفن همراه قرار ندهید؛ چراکه امواج الکترومغناطیس منتشر شده از آن‌ها با تاثیر بر میزان ترشح هورمون ملاتونین باعث اختلال در خواب می‌شوند.

·        خطرات لپ‌تاپ را جدی بگیرید

هنگامی که لپ‌تاپ در حال شارژ است، قویترین فرکانس را منتشر می‌کند. لذا پس از شارژ کامل از آن استفاده کنید. در صورت استفاده طولانی مدت از لپ‌تاپ از موس و صفحه کلید جداگانه استفاده کنید.

·        اجتناب از نصب Wi-Fi در خانه

به جای استفاده از وای‌فای، از اینترنت خانگی با کابل LAN استفاده کنید تا به این ترتیب از نفوذ اثرات منفی امواج موبایل در بدن انسان ممانعت کرده باشید.

·       هدست بلوتوث را کنار بگذارید

همیشه از بلندگو یا هدفون با سیم استفاده کنید، زیرا استفاده‌ همزمان از تلفن همراه و هدست بلوتوث، میزان انتشار امواج را به شدت افزایش می‌دهد.

·       منزل را اصولی و کاملا سالم روشن کنید

از نصب هالوژن (12 ولت)، فلورسنت و روشنایی CFL دوری کنید؛ تقریبا تمام این فناوری‌ها دارای امواج الکترومغناطیس هستند. در مقابل، فناوری نورپردازی ال‌ای‌دی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، محیطی امن‌تر را فراهم می‌کنند.

·        تلفن همراه را از جیب خود دور کنید

تلفن همراه را در کوله پشتی، کیف پول یا کیف دستی خود قرار دهید تا به این ترتیب تابش الکترومغناطیس به شدت کاهش پیدا کند. فراموش نکنید که تلفن‌های همراه حتی در "حالت پرواز" نیز کاملا بی خطر نیستند.

 

آیا کاکتوس امواج را دفع می‌کند؟

حتما این داستان را شنیده‌اید که با نگهداری کاکتوس در منزل و در اطراف مودم می‌توانید از شر امواج وای‌فای خلاص شوید یا اینکه کاکتوس امواج مضر مخابراتی را به خود جذب می‌کند. از همین رو هم بسیاری از خانواده‌ها با خرید انواع مختلفی از کاکتوس‌ها تلاش کرده‌اند با این امواج مبارزه کنند. آن‌چه که تحقیقات درباره این نظریه نشان داده است، این است که کاکتوس می‌تواند امواج و اشعه‌های مضر را کم کند، اما نمی‌تواند به طور کلی از تاثیر آن‌ها جلوگیری کند. لذا این طور می‌توان نتیجه گرفت که اثرات منفی امواج موبایل در بدن انسان با کاکتوس دفع نمی‌شود و نهایتا داستان نقش گل کاکتوس در کم کردن امواج پارازیت دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به سیستم وای فای به قربانی‌ شدن این گیاه به علت مواجهه طولانی مدت با امواج الکترومغناطیسی ختم شده است. بهترین کار برای کاهش پارازیت امواج الکترومغناطیسی،‌ قرار دادن منبع‌ امواج در جایی دور از محل استراحت و ترجیحا خاموش کردن دستگاه در مواقع غیرضروری است.

 

 


  • setare tajalli