خانه‌ی سبز

  • ۰
  • ۰

زندگی شاد و شاد زندگی کردن همیشه دغدغه و هدف همه‌ی افراد است. اما چه چیزی باعث می‌شود که شما شاد زندگی کنید و چه چیزی باعث می شود که شاد نباشید؟

پیش از هر چیز اگر متاهل هستید و یا در رابط‌ی عاشقانه‌ای به سر می‌برید پیشنهاد می‌کنم حتما مطلب «۱۰ اشتباه بزرگ در زندگی زناشویی» را بخوانید. زیرا که اگر در رابطه‌ی خود احساس شادی و خوشحالی نداشته باشید، داشت یک زندگی شاد هم برای شما سخت خواهد بود.

همه چیز به خود شما بستگی دارد. مغز انسان قابلیت‌های عجیبی دارد. می‌تواند بدون آن که متوجه شوید شما را شاد کند و بدون آن که متوجه شوید در کسری از ثانیه شما را غمگین کند. راهکار ما برای شاد زیستن پیش از هر چیز این است که کنترل مغز خودتان را به دست بگیرید. همیشه یک موضوعی وجود دارد که باعث شود شادی شما کمرنگ شود، ‌موضوعی وجود دارد که شما را در عین خوشحالی و خوشبختی غمگین کند. پس در واقع همه‌ی این‌ها بهانه است. بهانه‌هایی باور کردنی از سوی ذهن شما. من دراین مطلب سعی دارم راهکارهایی را با شما درمیان بگذارم که یک زندگی شاد را تجربه کنید.

 

۱- متعهد باشید

منظور از تعهد تنها تعهد در روابط عاطفی نیست. فرقی نمی‌کند که این تعهد به شخص است، به  کار و یا هدف، مهم این است که به همه‌ی آن‌ها متعهد باشید. اگر برای خود هدفی را تعیین کرده‌اید، نسبت به دستیابی به آن متعهد باشید. این کار باعث می‌شود که آرامش خاطر بیشتری داشته باشید و استرس را از خودتان دور نگهدارید. اگر کاری به شما محول شده است نسبت به انجام آن متعهد باشید، این کار باعث می‌شود که استرس‌های بعدی برای به تعویق افتادن آن کار را از خود و زندگی‌تان دور کنید.

اگر در رابطه‌ی عاشقانه‌ای هستید و یا متاهل هستید به شریک زندگی و عاطفی خود متهعد باشید، کسانی که به شریک عشقی خود متعهد نیستند همیشه در معرض استرس و اضطراب ناشی از فاش شدن رازشان هستند در صورتی که افرادی که به زندگی و شریک عاطفی‌شان وفادارند معمولا زندگی آرام و بی دردسر تری را تجربه می‌کنند.

 

۲- سپاسگزار باشید

سپاسگزاری می‌تواند منجر به احساس بهتری در شما بشود. هر روز به جای این که به نداشته‌هایتان فکر کنید چند دقیقه‌ی را به داشته‌هایتان فکر کنید و از بابت آن‌ها سپاسگذار باشید. حتی در احادیث اسلامی و دینی هم این مسئله را داریم که شکرگذاری موجب افزایش نعمت می‌شود. سعی کنید از دیگران بابت کارهای کوچکی که برای شما انجام می‌دهند قدردان باشید. با این کار، اشتیاق و حس خوبی نسبت به زندگی پیدا می‌کنید.

 

۳- جشن بگیرید

از کنار موفقیت‌های کوچک خود بی تفاوت عبور نکنید. هر موفقیت کوچکی که در زندگی‌تان پیش می‌آید را جشن بگیرید. لازم نیست یک جشن بزرگ تدارک ببینید، همین که خودتان را به صرف یک چای، شام، گالری گردی وچیزهای کوچک شبیه به این دعوت کنید کافیست. این کار باعث می‌شود که موفقیت‌های کوچکتان هم به چشمتان بیاید و همان موفقیت کوچک به شما انرژی خلق یک موفقیت بزرگ‌تر را بدهد.

 

۴-  بین کار و زندگی‌تان تعادل ایجاد کنید

کار بخش مهمی از زندگی همه‌ی ما است. کار کردن زمان زیادی از روز ما را به خود اختصاص می‌هد. اما به این فکر کرده‌اید که آیا کار می‌کنید که زندگی کنید یا زندگی می‌کنید کار کنید؟ برای داشتن یک زندگی شاد باید یاد بگیرید که علایق و سرگرمی‌های خودتان را جدی بگیرید. از کنار آن‌ها سرسری رد نشوید و سرگرمی‌هایی را که دوست دارید انجام بدهید. برخی می‌گویند ما نمی‌دانیم چه کاری خوشحال‌ترمان می‌کند و یا سرگرمی مورد علاقه‌مان چیست؟ در این جا باید بگویم حتما وقتی را پیدا کنید و فکر کنید که انجام دادن چه کاری شما را خوشحال می‌کند؟ اگر هنوز و همچنان از علایق خود خبر ندارید «۶ راهی که به شما کمک می‌کند علایق خود را بهتر بشناسید» را بخوانید.

 

۵- خلاق باشید

شاید برخی بر این حرف خرده بگیرند که معمولا افراد هنرمند افراد افسرده‌ای هستند، اما باید بگوییم که روانشناسی نشان داده خلق یک اثر باعث احساس رضایت درونی در فرد می‌شد. لازم نیست از همین الان سعی کنید که یک اثر هنری بی‌نظیر خلق کنید، می‌توانید در همان چیزی که آن را بلد هستید خلاقیت به خرج دهید،‌ اگر موسیقی می‌نوازید سعی کنید خلاقیت را وارد موسیقی‌تان کنید، اگر نقاشی می‌کشید سعی کنید به شکلی خلاقانه نقاشی بکشید، اگر آشپز خوبی هستید سعی کنید یک غذای روتین و عادی درست نکنید و ... این کار حس خوب و لذت‌بخشی را وارد زندگی‌تان می‌کند.

 

۶- کاری را که دوست دارید انجام بدهید

کار، زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. اگر فقط با این دید به کارخود نگاه کنید که در آخر ماه حقوقی برای مخارج خانه داشته باشید، فکر نمی‌کنید که این همه زمان خود را به بطالت می‌گذرانید؟ سعی کنید کاری را برای خود انتخاب کنید که از انجام آن احساس لذت و آرامش می‌کنید، کار فقط نباید برای رفع نیاز مادی شما باشد، کار شما باید باعث پرورش روح و شخصیت شما بشود.

اگر کارتان را دوست ندارید، کارتان را عوض کنید و یا آن را به شکلی تغییر دهید که مورد علاقه‌تان باشد. اگر محیط کارتان را دوست ندارید می‌توانید با تغییرات کوچک و بی‌هزینه‌ای، محیط و میز کارتان را تبدیل به مکانی دلچسب برای انجام کارهایتان کنید.

 

 

سخن آخر

من سعی کردم دراین مطلب کوتاه چند نکته‌ی مهم برای داشتن یک زندگی شاد را با شما در میان بگذارم. اما همان طور که گفته شد شادی امری درونی است و از ذهن شما نشات می‌گیرد. پس قبل از هر چیز برای شادی و شاد زندگی کردن، ذهن خود را در دست بگیرید.

در انتها از شما دعوت می‌کنم مطلب «با این ترفند ها خوش سلیقه باشید» را نیز بخوانید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی